چرا ماشینم داغ می کند ؟

0 58

خب شاید برای شما هم این مشکل پیش اومده باشه که ماشینتون داغ می کنه .

  • چرا ماشینم داغ می کنه 
    بالا وارد شدن آمپر آب و داغ کردن موتور یکی ترسناک‌ترین اتفاق‌هایی است که احتمال دارد در زمان رانندگی تجربه فرمایید . این واقعه چه بسا از تحت وارد شدن آمپر سوخت نیز هولناک تر است . چشم به راه شدن در کناره خیابان از یک طرف و هزینه‌های سنگین وزن تعمیر یک موتور معیوب از طرف دیگر این نگرانی را فراوان مینماید . البته بد نیست نگاهی به عوارض داغ کردن موتور اتومبیل بیاندازیم .
  • خرابی ترموستات 
    ترموستات قطعه‌ای بی آلایش با عملکردی نه‌چندان پیچیده است . این قطعه مابین رادیاتور و پیشرانه قرار میگیرد و وظیفه در دست گرفتن دمای آب و جهت دهی آن به پیشرانه را بر عهده‌دارد . یک ترموستات معیوبمیتواند برای مدام بسته بماند و بازدارنده از وصال آب رادیاتور به اطراف موتور شود .
  • نبود روغن موتور در پیشرانه 
    روغن موتور علاوه بر روان کنندگی عهده‌دار خنک کردن قطعات درون موتور است . درصورتی که به هر علتی خواه نشتی از واشر یا این که مشکلات آب‌بندی باطن سیلندرها روغن به نقاط دیگر وارد شود نیز موجب روغن‌سوزی و ساخت آلودگی فراوان میگردد و نیز با کاهش مرحله روغن موتور باعث داغ کردن موتور می‌شود . داغ کردن موتور قادر است موجب تاپ برداشتن پیستون‌ها شود که هزینه متعددی را بر دوش رانندگان ماشین می گذارد .
  • روغن موتور شکافت هوا به سیستم خنک‌کننده پیشرانه
    یک کدام از عوارض داغ کردن موتور وجود هوا در سیستم خنک‌کننده است . اگر چه این سیستم به‌صورت بسته فعالیت می‌نماید ولی با گذشت زمان یه خرده هوا به آن وارد می شود . وجود هوای بیش‌ازحد در سیستم خنک‌کننده قادر است موجب بسته شدن جریان آب رادیاتور به پیشرانه شود .

    در‌این وضعیت آب رادیاتور در مخزن باقی میماند و مایع خنک‌کننده به حدنصاب در حوالی پیشرانه نیست . با این وصف بررسی دوره‌ای و هواگیری سیستم خنک‌کننده پیشرانه می تواند از تولید فساد و هزینه‌های سرسام‌آور آن دوری نماید .

  • خرابی فن رادیاتور 
    رشته رادیاتور وظیفه انتقال هوا به باطن رادیاتور و خنک کردن آب برگشتی از موتور را بر عهده‌ داراست . امروزه در بعضی خودروها فن‌ها به‌وسیله قطعاتی الکترونیکی در اختیار گرفتن میگردند و تا وصال آب رادیاتور به دمایی مشخص به فعالیت خویش ادامه میدهند . در صورتی‌که این قطعه الکترونیکی زخم ببیند یا این که پره‌های حرفه در گیر شکستگی شوند جریان هوا به‌درستی وارد رادیاتور نمیشود و درنتیجه دمای مایع خنک‌کننده به حد نصاب کاهش نمی‌یابد و موجب داغ کردن موتور اتومبیل میگردد .
  • خرابی واترپمپ ( پمپ آب ) 
    خنک شدن موتور به ورود مایع خنک‌کننده با یک سرعت یگانه و اثبات وابسته است . فساد و شکستگی پروانه درون واترپمپ می تواند از سرعت این فعالیت کاسته و موجب کاهش آب محل ورود به پیشرانه وارتقا دمای آن شود . به‌منظور پرهیز از داغ کردن موتور ماشین به‌صورت دوره‌ای مورد ها ذیل را بررسی و در صورت نیاز تعویض فرمایید
  •  تعمیر یا این که تعویض پمپ آب
  • تعمیر رادیاتور
  •  تعویض ترموستات
  •  تعویض به‌موقع روغن موتور
  •  نظارت و اطمینان از سالم لوله‌های سیسم خنک‌کننده
80%
رتبه
  • امتیاز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.