چرا دیسک و صفحه کلاج رو تعویض کنیم

0 73

دوستان و یا این که رانندگان عزیزی که هر روز خودرو خویش را روشن و به سر کار یا این که به مسافرت می روید خوب می‌دانید که در هر بار فشردن کلاچ خودرو چند قطعه با هم سرگرم شده تا بتوانند اقتدار موتور را به چرخ انتقال دهند و منجر حرکت شما شوند . می بایست به‌این نکته دقت کرد که سیستم کلاچ ماشین پس از گذشت ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر نسبت به مدل رانندگی باید تعویض ویا این که در حد امکان رگلاژ شود . همان‌طور که گفته شد این مورد بستگی به نوع رانندگی شما دارد .
به صورت نمونه , بخش اعظم رانندگان خانم , در اولِ رانندگی‌شان , اکثر زمان ها پای خویش را بر روی کلاچ نگه می‌دارند و حتی‌در سرعت هم پای خویش را آرام بر روی کلاچ نهاده تا در مواقع ضرور آن را بفشارند! خب همین قضیه منجر پاره ای تضارب برگه کلاچ شده و در طولانی بازه شمارا ناچار به تعویض ورقه کلاچ می‌نماید .

یا این که از طرف دیگر , رانندگانی که در مسیرهای برون شهری عمل دارا هستند و ترافیکی پیش روی خویش ندارند , احتمالا گهگاه تا ۷۰ یا این که ۸۰ هزار کیلومتر نیز نیازی به ردوبدل کاغذ کلاچ پیدا نکنند .در شرایطی که با خودروی خویش در شهر کار می کنید , مسلما این میزان به دلیل ترمز و جنبش بسیار , نصف خواهد شد .

اکنون در اینجا عملکرد میکنیم تا به یکسری موضوعی که نشان میدهد می بایست دیسک و صفحه تعویض شوند اشاره میکنیم :

۱ – یکی‌از نشانه‌های زمان تعویض دیسک و صفحه وقتی است که ما خودرو را در دنده ۱ گذاشته و کلاچ را رها می کنیم موتور و اتاق اتومبیل به لرزه می‌ افتد و ولی این لرزش کاملا متفاوت است . این یکنشانه شفاف و کامل برای تعویض دیسک ماشین است .

۲ – احتمال دارد اتفاق افتاده باشد که نزد تعمیرکاری رفته و از او خواسته باشید تا برگه کلاچ شمارا آزمایش کند! خب وی دوری با اتومبیل میزند و به شما میگوید . آیا تا به حال فکر کرده‌اید که تعمیرکارچه‌طور این عمل را می‌کند؟!
هنگامی اتومبیل در حالا ساکن شدن است دنده را در ۲ قرار داده و کلاچ را رها می کنیم چنانچه ماشین حرکت کرد و خاموش نشد دیسک و صفحه تمام شده‌است . اما در شرایطی که اتومبیل پرسرعتخاموش شد , هنوز زمان تعویض کاغذ کلاچ فرا نرسیده است ; به همین سادگی!

  •  در سر بالایی نیمه شدید , در شرایطی‌که نیاز به تعویض دنده به شماره‌های سنگین وزن زیاد مشهود بود , نشانه‌ای برای تعویض صفحه کلاچ است .
  •  ممکن است برای شما هم پیش آمده که پشت فرمان متوجه شوید , اتومبیل فراوان گاز می خورد البته حرکت و شتاب خوبی ندارد! خب , می بایست دست به جیب گردید .

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد , بسته به مدل رانندگی می‌توان همه این ۵ مورد را زود یا این که دیرتر از حد استاندارد قدمت موثر یک ماشین روءیت کرد , اما تجربه در خودروهای اهل ایران با ترافیک شرایط کنونی کمتر از ۴۵ هزار کیلومتر نیست . پس با یک رانندگی سنجیده و کم عجله می‌توان تا ۷۰ هزار کیلومتر قدمت کلاچ خود را ارتقاء دهیم . اینک دیسک و صفحه‌های چینی بازار را قبضه کرده‌اند . در‌حد امکانبرای تعویض دیسک و برگه از محصول مرغوب و تعمیر کار خوب و آشنا به کار استفاده فرمایید زیرا با تعویض نشدن یک کاسه نمد در سیستم کلاچ اتومبیل ممکن است کلاچ شما ۲۰ هزار کیلومتر نیز عملنکند!

  •  گاه پیش میاید که دنده‌های اتومبیل , خصوصا دنده یک و دنده عقب خوب جا نرفته و به سختی این اتفاق می‌ افتد . این اختلال در ترافیک‌های سنگین هم به عینه مشاهده می گردد .
100%
رتبه
  • دیسک و صفحه کلاج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.