فواید پروتئین وی

0 64

توضیحاتی در مورد مکمل وی یکی از مکمل های معروف و پرطرفدار در بین دوست دارن ورزش

وی , نوعی پروتئین مو جود در شیر است . پودر وی از تولیدها جانبی ایجاد صنعتی پنیر ساخته می‌گردد و عموما بعنوان تکمیل کننده پروتئینی به وسیله بدنسازان و دیگر ورزشکاران مصرف میگردد . پودر وی ,آسوده هضم می‌گردد و دربردارنده تمام آمینو اسیدهایی است که بدنتان توانمند به تولیدشان نیست , و بایستی از منابع غذایی تامین شوند . مزایای بالقوه‌ی دیگری نیز در مصرف پروتئین وی موجودند که پیرو بهآنها اشاره خوا‌هیم کرد .

مرجع بی نقص پروتئینی 
وی , مرجع جامعی از پروتئین است . یعنی دربرگیرنده تمام آمینو اسیدهای لازم است که بدنتان برای ساخت ترکیبات پروتئینی نظیر بافت عضلانی , پوست , ناخنها , موی و گونه های آنزیمها , به آن ها نیازدارااست . میزان پروتئین روزانه‌ی مایحتاج شما , به اندازه‌ی بدنتان , جنسیت و مرحله فعالیتتان وابسته است . اگرچه که آن نیاز شاید چیزی در بین ۴۶ تا ۵۶ گرم است . ولی نیاز ورزشکاران حرفه‌ای به پروتئین ,روزمره بالای ۱۰۰ گرم است , که تامین این اندازه صرفا با خوراک میل کردن مشکل خواهد بود .

مصرف مکمل وی , روشی راحت و مقرون به صرفه در تامین نیازهای پروتئینی است , به خصوص در شرایطی‌که بخواهید عضله سازی فرمائید . پودر وی , سرشار از آمینو اسیدهایی نظیر لوسین , ایزولوسین و والین است که بجای این‌که در آغاز در کبد تجزیه گردند , مستقیما در عضلاتتان سوخت و ساز می‌شوند

جذب آسان پروتئین وی

پودر وی، به آسانی به آمینو اسیدها تجزیه شده و در روده‌ی کوچک راحت‌تر از منابع غنی پروتئینی مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی یا سویا جذب می‌شودجذب این پودر آنقدر خوب و راحت صورت می‌گیرد که با میزان جذب ۹۵٪ در جایگاه دوم پس از تخم مرغ با مقدارجذب ۱۰۰٪ قرار دارد.

از آنجا که پودر وی سریع جذب می‌شود، مکملی مؤثر برای مصرف بلافاصله پس از انجام تمرینات است، یعنی زمانی که که بدنتان در بالاترین نیاز به آمینواسیدها برای رشد و ترمیم قرار داردمکمل های پروتئینی دیگر مانند پودر سویا، جذبشان بیشتر طول می‌کشد، ازینرو باید چند ساعت قبل از تمرین مصرف شوند.

بدون چربی و با کلسترول پایین

پودر وی، با تجه به مارکش، بدون چربی یا با حداقل چربی است، و کلسترول کمی دارداگر شما مراقب وزنتان هستید، این پودر برایتان مفید است چرا که در سایر منابع پروتئین حیوانی مانند گوشت گاو، مرغ یا تخم مرغ، میزان چربی اشباع و کلسترول، بالاسترژیم های غذایی پر چرب و کلسترول، با خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی مانند تصلب شرائین و نارسایی‌های قلب، ارتباط مستقیم دارند.

80%
رتبه
  • امتیاز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.