دشمن های استخوان بدن

0 78

 

    • روغن ناسالم 
      اسکلت بشر بافتی است که دائما در حال احیا است . با گذشت زمان و بالا رفتن سن , عده استخوانی کم کم کاهش مییابد . بایستی بدانید عادات روزانه ما در زمان معاش روی استخوان‌هایمان تاثیر میگذارد .کسانی که توده استخوانی آنها کاهش پیدا مینماید بیشتر در معرض پوکی و شکستگی استخوان‌ها قرار می گیرند . یکی این عادت‌های روزانه تغذیه است . داشتن تغذیه متنوع و متعادل تندرست استخوان‌ها را تضمین می کند .

      بدانید که محتویات بشقاب‌هایتان روی تراکم استخوانی تاثیر داراست و مصرف میوه و صیفی جات کاهش بافت استخوانی را محدود می‌نماید . علاوه بر این واجب است نسبت به روغنی که مصرف می کنید حیاتی باشید. روغن زیتون سرشار از امگا ۹ است و به همین بهانه یک کدام از شایسته ترین روغن‌ها برای تقویت تراکم استخوانی به حساب میآید .

    • مصرف دوچندان نمک 

هر چه نمک بیشتری وارد بدنتان شود کلسیم بیشتری از دست خواهید داد و این یعنی کلسیم کافی برای نگهداری از استخوان‌ها را نخواهید داشت . مواد غذایی مختلفی از جمله پنیر , چیپس , سوسیس و کالباس و غیرهدربردارنده میزان متعددی نمک میباشند . نیازی نیست نمک را به‌طور کلی حذف فرمایید . حواستان باشد که مصرف سدیم را به زیر ۲ . ۳۰۰ میلی‌گرم ( یک و نیم قاشق چای‌خوری نمک ) درطول روز کاهش دهید .

    • تحرک نا کافی 
      صحت دارد که میخواهید برنامه‌های دلخواهتان را تماشا نمائید البته تاوان ساعتها لم دادن مقابل تلویزیون را استخوان‌هایتان خواهد بخشید . زیرا این فعالیت منجر بی‌تحرکی شده و بافت استخوان‌هایتان راتحلیل می‌دهد . ایستادن برای اسکلت بهتر است و هنگامی که پاها وزن بدن را تحمل می‌نمایند , استخوان‌ها و عضله ها ناچار میشوند که برای رویا رویی با جاذبه زمین فعال باشند . این مسائل هم سبب ساز تقویت استخوان‌ها میشود .
    • مصرف ناکافی محصولات لبنی 

 هر چند راجع به محصولات لبنی و تندرست استخوان‌ها کلام و حدیث متعددی موجود هست ولی در هر حال مصرف این مواد غذایی برای داشتن اسکلتی سلامت حتمی و لازم است . متخصص هاپیشنهاد می نمایند که در طول رشد و سپس در سنین بزرگسالی روزمره دو واحد کالا لبنی مصرف نمایید . میزان نیاز روزمره بدن به کلسیم ۱۰۰۰ میلی‌گرم است و یک تغذیه عادی بدون لبنیات صرفا۳۰۰ میلی‌گرم کلسیم برای بدن تامین می نماید . یک پیاله ماست حدود ۱۵۰ و یک سهم پنیر بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌گرم کلسیم به بدن میرساند . 

 

زیاده‌روی در مصرف نوشیدنی‌های گازدار به تندرست استخوان‌ها زخم میزند . نتیجه ها پژوهش‌های گوناگون نشان می دهد که میان کاهش تراکم استخوان‌ها و کافئین و فسفر جان دار در‌این قبیل نوشیدنی‌هارابطه متعددی موجود هست .

به این ترتیب وقتی که به‌جای نوشیدنی‌های سلامت دربردارنده کلسیم نوشابه مصرف می کنید استخوان‌هایتان را در معرض خطر قرار می‌دهید . یادتان باشد که قهوه و چای دوچندان هم می تواند کلسیم را از استخوان‌هایتان خارج بکشند .

  • مصرف سیگار 
    چه بسا به‌صورت به اصطلاح تفننی هم سیگار نکشید . زیرا استعمال دخانیات سبب می‌گردد که بدن نتواند بافت‌های استخوان‌های سلامت و تازه بسازد . هرچه مصرف سیگارتان بیشتر باشد , این حالت پیچیده‌تر شده و تن با مشکلات بیشتری مواجه میشود . بدانید که سیگاری‌ها بیشتر در معرض شکستگی قرار دارند و زمان بهبودی آن‌ها هم به مراتب طولانی‌تر است . با ترک سیگار می توانید این خطرها راکسر کرده و تن درستی استخوان‌هایتان را بهبود دهید .
  • کم وزنی 
    کم وزنی و داشتن شاخص عده بدنی ۱۸ . ۵ یا این که کمتر به معنای این است که بیشتر در معرض شکستگی استخوان قرار دارید . بهتر است ورزش فرمایید و وزن بگیرید . کلسیم بیشتری به برنامه غذایی‌تان طولانی تر فرمایید و در صورت نیاز تکمیل کننده کلسیم مصرف نمائید .
90%
رتبه
  • رتبه پست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.