تغذیه بعد تمرین بدنسازی

0 471
  • استفاده از پروتئین زود جذب

 بعد از تمرین بدن نیازمند مقدار زیادی پروتئین برای بازیابی بافت های آسیب دیده خود میباشد

پروتئین های زودجذب مانند گوشت مرغ و گوشت قرمز بدون چربی ,سفیده تخم مرغ ,شیر کم چرب

از غذاهای گوشتی فرآوری شده مانند سوسیس و… به هیچ عنوان مصرف نفرمایید

 فرقی نمی کند که شما دارای تیپ بدنی اکتومورف،مزومورف و یا اندومورف باشی

 در وعده غذایی بعد از فعالیت ورزشکار حتما باید کربوهیدرات زود جذب وجود داشته باشد

 زیرا بعد از انجام یک فعالیت سخت و سنگین ذخایر گلیکوژن خالی میشوند و بدن برای ترمیم بافت های خود به کربوهیدرات ها نیاز دارد پس از کربوهیدرات ها نهراسید و آنها را به وعده غذایی بعد تمرین خود بیفزایید

کربوهیدرات های زودجذب شامل:
موز
سیب زمینی
برنج سفید
انواع آبمیوه های طبیعی
به ازای هرکیلوگرم از وزن بدن ۰٫۸ گرم کربوهیدرات زود جذب بعد از تمرین میل نمایید

  • استفاده از چربی ها بلافاصله بعد از تمرین شاید بزرگترین اشتباهیست که یک ورزشکار میتواند انجام دهد!

 چربی ها به دلیل دیرهضم بودن باعث به تعویق افتادن جذب سایر مواد و عدم تغذیه به موقع عضلات میشود

 بهتر است چربی ها را در وعده های دور از تمرین مصرف نمایید

موفق باشید

منبع پروبادی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.